czwartek, 16 czerwca 2016

Filcowe rybki magnetyczne

Filcowe, w kolorach tęczy, magnetyczne. Dobre do zabrania ze sobą w podróż, do przychodni, na spotkanie, bo lekkie, małe.
A wcelowanie ruchomą wędką w rybkę wcale nie takie banalnie łatwe, więc zabawa zajmuje długie minuty.
Starszakowi dodałam naklejki. Jego zadaniem było wcelowanie w odpowiednią cyferkę. Łowiąc ryby z Młodszą Siostrą, za każdym razem mówię jej, jaki kolor "wyłowiła" (na razie częściej ręką niż wędką ;-)).  Można też bawić się w ten sposób w innych językach.
Do zrobienia rybek potrzebne są:
- kolorowe kawałki filcu, wycięte w kształt rybek - 1 rybka to dwa identyczne kawałki materiału
- nożyczki
- patyczek
- magnes - ja kupiłam najtańszy, chiński magnes na lodówkę (1,20 zł). Z łatwością odkleja się od ozdobnego obrazka.
- spinacze
- nożyczki
- sznurek
- klej na gorąco
- ruchome oczka
- opcjonalnie kawałek niebieskiego materiału (na morze) 
Do jednej rybki wykorzystałam 2 spinacze. Zatopiłam je w kleju dla bezpieczeństwa.
Wędka to nic innego tylko patyk ze sznurkiem zakończonym magnesem. Magnes wystarczyło kilkukrotnie owinąć sznurkiem. Można go też przykleić, co pewnie zrobię, jeśli okaże się, że mój sposób zawodzi. Na razie się trzyma :)
Tak wygląda nasz zestaw podróżny:
Metalowe pudełeczko gwarantuje, że wszystkie elementy zostaną na swoim miejscu.
Zrobienie rybek zajęło mi około kwadrans, więc polecam.
Na ryby!





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger