środa, 24 lutego 2016

Chmurka z tęczowymi kroplami - dekoracja pokoju dziecięcego

Tej ozdoby nie robiłam dla siebie. Powędruje na drugi koniec Polski, na podkarpacie do gabinetu rehabilitacyjnego prowadzonego z pasją i oddaniem. Więcej o tym miejscu i rehabilitantce można poczytać TUTAJ.

Chmurka jest miękka, kolorowa, można ją prać. Idealnie sprawdzi się jako mobil nad łóżeczko dla małego dziecka. Wszystkie elementy połączone są gumową żyłką, więc jeśli malec chwyci kropelkę, całość nie zerwie się, a jedynie zacznie przyjemnie "tańczyć", pobudzając zmysł wzroku i jeszcze bardziej zachęcając dziecko do zabawy.

Do jej zrobienia potrzebne są:
- filc - kolorowy (im więcej odcieni, tym lepiej) i duży arkusz białego (A3)
- elastyczna żyłka jubilerska - 5 metrów
- wypełniacz, np. ze starej poduszki
- igły (nieduża i duża) i kolorowe nici

Jak ją zrobiłam?
Biały filc złożyłam na pół i narysowałam kredą chmurkę.
Wycięłam, uzyskując 2 identyczne egzemplarze.
Z kolorowych kawałków filcu wycięłam kropelki, według tej samej zasady. Wycinałam prostokąt (ok. 8x10cm), składałam na pół i wycinałam kropelkę.


Każdy element szyłam ręcznie ściegiem dzierganym, zostawiając 1/5 niezszytą. Wkładałam wypełniacz, a następnie zaszywałam otwór.

Kropelki połączyłam elastyczną żyłką, zostawiając odległość ok. 7-8cm. Tak samo zrobiłam, by przytwierdzić kropelkowe zawieszki do chmurki.

Na górną część chmurki przyszyłam w dwóch miejscach żyłkę, tworząc zaczep, np. na hak przymocowany do sufitu.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger