czwartek, 4 lutego 2016

Inspirowane Montessori: Kosmos

Kto tu zaglądał, wie, że w tym tygodniu zajmowaliśmy się kosmosem. Oto, co dokładnie robiliśmy:

1) Wspólnymi, potrójnymi siłami powstał plakat, który zawisł w pokoju dzieci. Na brystol nakleiliśmy wypukłe naklejki, które moja Mama kupiła wnukowi rok temu chyba w Biedronce lub Lidlu. Dzieci domalowały resztę kosmosu kredkami.
Na dole napisałam kredką słowo "kosmos", a Starszy Brat poprzyklejał na to piankowe literki.
 Ze statku kosmicznego przestrzeń eksplorują dwaj kosmonauci.
2) Szlaczki ;-)*
3) Zadanie na logiczne myslenie i spostrzegawczość - co tu nie pasuje?*
.
4) Było też kilka zadań na liczenie. Umieszczanie kosmonautów w statkach kosmicznych (liczenie do 6) - pisałam o tym już tu.

Liczenie i zaznaczanie właściwej odpowiedzi spinaczem (liczenie do 7)*.


5) Zrobiliśmy też własne rakiety - opis krok po kroku znajduje się tu.
6) Układaliśmy puzzle*.
7) Rozwiązywaliśmy inne zadania logiczne, np. co będzie nastepne?*

8) I coś sensorycznego - pudełko z czerwoną soczewicą, w której ukryłam literki składające się na słowo "rakieta". Również na kartce napisałam to słowo. Zadaniem było wyszukanie literek i położenie ich we właściwym miescu na kartce.

9) Czytaliśmy "Kicię Kocię" Anety Głowińskiej.

Słyszałam o tych książeczkach oczywiście wcześniej, ale nie czytaliśmy ich. Szczerze mówiąc, odstręczał mnie tytuł. Ku miłemu zaskoczeniu, książeczka jest bardzo przyjemna i dzieciom bardzo się podoba. W ciepłą, rodzinną opowieść wplecione są informacje na temat kosmosu i życia kosmonautów podane w prosty, zabawny sposób. Rodzic z wdzięcznością doceni umieszczone mimochodem zdania podkreślające samodzielność Kici Koci, np. "Kicia Kocia zjadła kolację, przebrała się w piżamkę i umyła ząbki". Dodatkową zaletą jest akuratny rozmiar, a także miły w dotyku papier, na jakim jest wydana.





10) Obejrzeliśmy również nagranie startu promu kosmicznego

oraz bajkę o Kajtusiu na ten temat ("Kajtek astronauta" leci od 16. minuty)


Tyle :)
A zwolennikom gier komuterowych polecam 5. odcinek "Przygód Misia Bu" http://www.przygodymisiabu.pl/gra/bu-w-kosmosie/kosmos,1.html

* Korzystałam z gotowych materiałów dostępnych na blogu gadżetomamy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger