wtorek, 11 kwietnia 2017

Cyrk, Afryka i lektury klasy II

Po każdej przeczytanej lekturze z moją drugoklasistką zostawiam jej do uzupełnienia taki raport zbierający podstawowe informacje o tej książce, taki jak autor, tytuł, bohaterowie. Jest w nim miejsce na jej ocenę pracy, a także dodatkowe informacje z wiedzy o literaturze. Po uzupełnieniu są one wklejane z tyłu zeszytu.
Jutro skończymy czytać "Cyrk Doktora Dolittle", więc przygotowałam raport w kształcie cyrku.
Jestem przekonana, że się jej spodoba i zacznie w nim pisać, nie pamiętając, że tego nie znosi ;-)
W półkolu jest miejsce na tytuł.
Małpka na linie trzyma plansze z nazwiskiem autora i ilustratora.
Klown żongluje piłkami. Ciekawe ile piłek przyzna Ł. tej książce?
Pod wagonikami będą przyklejone karteczki tworzące plan wydarzeń. Jak już pisałam, z każdą kolejną książką uczymy się nowych rzeczy teoretyczno-literackich. Ostatnio był wstęp do tworzenia planu, jutro układanie w odpowiedniej kolejności planu wydarzeń.

Jak taki zrobić?
Namiot zrobiłam z kartki A4, którą zgięłam na pół.
 
 Kolejnym krokiem było złożenie rogów do środka. Wyginałam je kilka razy w jedną i drugą stronę, a następnie po ponownym rozłożeniu kartki boki te włożyłam do środka. I już mogłam zająć się dekorowaniem.
***

Pierwszy taki raport zrobiłam po lekturze "Witaj, Karolciu" Marii Kruger. Wyglądał tak:
 Znajdują się w nim takie informacje jak: autor, tytuł, bohaterowie, mój ulubiony bohater, moja ulubiona scena i ocena książki.
Książka się baardzo poobała. Trzeba było dorysować więcej gwiazdek ;-)
Następny raport dotyczył lektury, którą przeczytałyśmy wcześniej. Dodałam podział na bohaterów pierwszo- i drugoplanowych, a także czas i miejsce akcji.
O tej kartce już pisałam przy okazji lapbooka TUTAJ.
W walizce znajdują się karteczki z imionami bohaterów.









0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger