niedziela, 21 sierpnia 2016

Kalendarz dla przedszkolaka

Zaczęłam robić ten kalendarz w maju, ale materiały zbierałam od dawna. Wrzesień za pasem, więc przyszedł czas, by go wreszcie ukończyć. Miał być kolorowy, zachęcający do korzystania, ale przejrzysty, jeśli chodzi o treść. A napisy - łatwo czytelne.
Mam jeszcze kilka pomysłów, co dobrze byłoby dodać, m.in. zegar, pojęcia "wczoraj", "jutro", ale wszystko w swoim czasie. Nie chciałam, żeby kalendarz był przeładowany, trudności trzeba wszak stopniować. Na razie mamy minimum, w sam raz dla prawie czterolatka.
Do czego służyć nam będzie taka ścienna "instalacja"?
Do nauki liczb, do nauki dni tygodnia, miesięcy, pogody.
 

Oto, jak ją zrobiłam:
Uniwersalny kalendarz:
W wordzie zrobiłam tabelkę 7x5 pól. Wydrukowałam ją na kalce technicznej i przykleiłam na arkusz ładnego papieru w groszki. Wydrukowałam też nazwy dni tygodnia w różnych kolorach i przykleiłam na górze. Całość zalaminowałam. Na pola przykleiłam rzepy.
Wydrukowałam też liczby 1-31 w kolorach tęczy. Powycinałam i zalaminowałam. Te konkretnie liczby znalazłam na tej stronie.
Na tylnej stronie kwadracików również przykleiłam rzepy.

Koło pogodowe
Koło znalazłam na tym blogu.
Strzałkę spięłam pinezką do tablic korkowych, a z tyłu dodatkowo przyczepiłam nakrętkę od butelki wody, żeby ukryć ostry koniec.
Dni tygodnia
Zrobiłam sama:)
Czcionką Calibri, rozmiar 52.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany, mogę wysłać mejlem - proszę o adres w komentarzu.

Dni miesięcy
Polskie nazwy również zrobiłam sama. Obrazki w tle mam z internetu, STĄD.

Jeśli chodzi o pory roku, to niestety nie wiem, skąd je mam, z jakiej strony. Mam je na komputerze już od długiego czasu. Zastąpię je pewnie w przyszłości zdjęciami drzew w różnych porach roku, bo widziałam  piękne, ale na razie te spełniają świetnie swoją funkcję. Mają atrybuty każdej pory roku, odpowiednią kolorystykę, symboliczne przedstawienie w postaci kobiety i polskie podpisy :)
Jestem z tego kalendarza naprawdę zadowolona. Myślę, że będzie nam długo służył :)


15 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czy mogę poprosić o wysłanie folderu z dniami tygodnia i miesiącami na adres maja_16@op.pl
Pozdrawiam, Agnieszka

mamozrobtosamo pisze...

Wysłane :)

Anonimowy pisze...

Witam :) świetny pomysł :D czy moge prosić również o maila maryzcha163@o2.pl

Anonimowy pisze...

Ja wiem że to juz dawno było, ale będę robiła córce kalendarz więc jak pani ma jeszcze te pomoce to bardzo prosiłabym op rzesłani katarzynanl@wp.pl

Anonimowy pisze...

Dzień dobry :)
Super kalendarz!bardzo mi się podoba!
Mogłabym prosić na maila? bebokuss@gmail.com
Z góry bardzo dziękuję!

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Witam, mogłabym prosić o przesłanie materiałów? Pozdrawiam. kitket@op.pl

Monika pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
ewa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
ewa pisze...

witam, czy mogłabym prosić o przesłanie folderu z kalendarzem na adres mailowy. z góry dziekuje. ewabialon@gmail.com

EWELINA pisze...

Witam,

Bardzo ładne to wyszło.Zaczynam pracę w przedszkolu i chętnie zrobię taki kalendarz.Czy mogę prosić o wysłanie na maila ewn24@poczta.onet.pl folderu do wydruku?Pozdrawiam Ewelina

aaaga pisze...

Witam. Ja też poproszę aga_gl2@interia. świetna praca

Unknown pisze...

czy mogę prosić dni tygodnia i koło na wwagus@o2.pl

Unknown pisze...

Czy mogę prosić o przesłanie koła i cyfr mdpp@op.pl

Rysiek pisze...

dobry wieczor, czy mogę prosić o przesłanie kola pogodowego?> beataryszkowska@gmail.com

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger