wtorek, 2 maja 2017

Figury geometryczne, czyli "kształcimy" się


Młodsza Siostra "chce się uczyć". Najchętniej tego, co Starszy Brat i starsze koleżanki. Trochę mam wyrzuty sumienia, że tak o niej zapominam, przygotowując materiały dla innych. Trochę też najzwyczajniej w świecie szkoda mi tych pomocy; wolałabym dać jej do zabawy coś, co przyda się jej na tym etapie, na którym się znajduje.
Obiecując poprawę, zrobiłam jej więc kilka prostych i szybkich inspirowanych Montessori materiałów. To jeden z nich.
Teczka z figurami, które wycięłam z falistej tektury. Przyczepiają się na rzep, co uatrakcyjnia zabawę.

 Do pojemnika włożyłam trójkąty różnej wielkości. Córa sortowała je, dzieląc na małe, średnie i duże.


 Dałam jej też do sortowania trójkąty i kwadraty.

 I jeszcze jedno zadanie na wielkości, wydrukowane 2 lata temu z bloga www.bielemorele.pl.

 Mam też coś bardziej profesjonalnego.
Przygotowanie tych materiałów zajęło mi może 10 minut. Niewiele kosztowało, więc naprawdę polecam:)








2 komentarze:

tygrysimy pisze...

Zadanie z kółkami przypadłoby do gustu Tygrysowi. Pozostałe pewnie też.

mamozrobtosamo pisze...

O, to zachęcam. Im prostsze zadania, tym lepsze!

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger