niedziela, 26 lipca 2015

Quiet book - książeczka dla Dwulatki

No właśnie... Jak to przetłumaczyć? To taka szyta ręcznie książeczka aktywizująca, edukacyjna do cichej pracy dziecka.
Najczęściej wykonana z materiałów o różnej fakturze, szyta na maszynie. Ja zrobiłam ją z pianki i filcu. Pianka jest łatwiejsza do utrzymania w czystości niż tkanina - kto ma taką z materiału, ten wie, jak kartki wyglądają po kilku tygodniach "czytania". Mam i wiem.

Zrobiłam ją dla Dwulatki, która lubi zadania.
Jeśli chcesz zobaczyć inną moją książeczkę sensoryczną, kliknij TUTAJ.

Okładka wykonana jest z tektury oklejonej tapetą. Literki są wypukłe, kupiłam je w sklepie papierniczym jakiś czas temu i ładnie kolorystycznie pasują.



1 strona
 Baloniki są przyczepione na rzepy. Trzeba dopasować odpowiedni balonik do wstążeczki.



2. strona

Filcowe ubranka umieszczone w koszyku na brudną bielizną najpierw trzeba "wyprać" w pralce, a następnie rozwiesić do wyschnięcia na suszarce. Spinacze są małe,więc to może być nie lada wyzwanie, ale i świetne ćwiczenie dla paluszków, pomocne przy późniejszej nauce pisania.


 Na innej stronie w koszyku pilnowanym przez kota z ruchomymi oczami są schowane skarpety. Trzeba je poparować.


3. strona


Ostatnia strona zawiera pomoc do nauki cyferek. Przesuwając koraliki od lewej do prawej, łatwiej zroumieć, o co w tej całej matematyce chodzi ;)

ostatnia strona



W każdej chwili można dodać kolejne strony, jeśli tylko będziesz chciała, Janeczko. Sto lat! :)

1 komentarze:

emkawu98 pisze...

Świetne pomysły!

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger