wtorek, 15 marca 2016

Niebieski tydzień i czytanie sylabowe

Jak zwykle szukaliśmy w mieszkaniu przedmiotów w kolorze niebieskim.
Zrobiłam niebieską MASĘ SOLNĄ.

Przepis na masę solną:
  1 szklanka mąki
1 szklanka soli
   1/2 szklanki wody
                                                1/2 łyżeczki barwnika spożywczego niebieskiego

 Nie mieszałam jej do końca, ale zostawiłam przepiękne odcienie błękitu.

Z reszty masy solnej zrobiliśmy ozdoby wielkanocne - KLIKNIJ TU.
***
Zrobiłam też PUDEŁKO SENSORYCZNE, którego bazą był niebieski ryż.

Przepis na niebieski ryż
                                                                    woda
                                                                    szczypta barwnika spożywczego niebieskiego
                                                                    ryż

Wykonanie jest banalnie proste i intuicyjne. Do kolorowej wody wsypujemy ryż. Po kilku godzinach (lub następnego dnia) ryż odsączamy na sitku, wysypujemy na gazetę, ręcznik papierowy lub szmatę i suszymy (najlepiej na słońcu).

Ryż zrobiłam już pół roku temu, wykorzystując pachnącą wodę, którą dzieci bawiły się latem. Więcej na jej temat można znaleźć TUTAJ
Gotowy ryż trzymałam w słoiku po soli do kąpieli, więc całe pudełko nieziemsko pachniało, co zwiększało sensoryczne doznania.



Po dotykaniu, przesypywaniu i rozsypywaniu ryżu po podłodze dzieci postanowiły podkręcić zabawę ;)

***
Niebieski jak...kałuże. Poprzyklejałam na podłodze "kałuże" z niebieskich kartek, na których napisałam sylaby z literą "m". W kaloszach i z parasolem (niebieskim) Starszy Brat skakał po kałużach, a ja głośno mówiłam na jakiej sylabie stanął.
czytanie sylabowe



3 komentarze:

Unknown pisze...

Basia, co to za cudne krzesełko? Właśnie dumam nad kupnem...

Unknown pisze...

Basia, co to za cudne krzesełko? Właśnie dumam nad kupnem...

mamozrobtosamo pisze...

Tidlo. Prezent urodzinowy od Dziadków :)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger