piątek, 13 maja 2016

"Lapbook" i zadania rycerskie

Fascynacja rycerzami trwa. Przygotowałam synowi z tej okazji również kilka zadań, w niezauważalny sposób przemycając naukę czytania, liczenia, logicznego myślenia. Te edukacyjne elementy wplatam w nasze różne zabawy, ale zajmują one mniej niż minutę raz na kilka dni, czasem na tydzień, czasem rzadziej. "Lekcje" te są więc mikroskopijnie krótkie w stosunku do przeróżnych zabaw i czasu na nudę ;-)

Wszystkie karty pracy umieściłam w teczce, może trochę na wyrost nazwanej przez mnie lapbookiem. Lapbook to rodzaj własnoręcznie wykonanej książeczki zbierającej wiedzę na dany temat. Starszy Brat jest jeszcze za mały na tworzenie takich książek z prawdziwego zdarzenia, więc naszą teczkę traktujemy jako wstęp do tematu ;-)

Wygląda tak:
Na okładce jest już pierwsze zadanie. Literki zapisane na nakrętkach od mleka należy dopasować w odpowiednie miejsca.

Po otwarciu prezentuje się następująco:

Do tylnej okładki przykleiłam plastikową teczkę, do której włożyłam wszystkie karty pracy.
 Po lewej stronie otwartego lapbooka jest plakat przedstawiający pole i zamek w tle. Zabawa polega na ustawianiu kilku rycerzy, liczeniu ich i umieszczeniu odpowiedniej cyfry w okienku.



Na karcie z literą "R" jak rycerz Starszy Brat stemplował literę stempelkiem z literą "r". Tusze niestety prawie wyschły, więc efekt nie jest bardzo widoczny.
 Na podobnej karcie, ale z literą "Z" jak zamek, syn najpierw pisał literę klejem, a następnie przyklejał kaszę gryczaną.
Na środku lapbooka naklejone jest tło puzzli, a same elementy znajdują się w kopertce.


Po prawej stronie podobne ćwiczenie językowe jak na okładce z wykorzystaniem nakrętek od mleka.
Na tylnej stronie schowane są karty ze szlaczkami,...
...coś na spostrzegawczość (który obrazek jest inny),...
...i coś na logiczne myślenie (ukryte w niebieskiej kopercie obrazki rycerzy i tarczy, które układałam w ciągi, które syn kontynuował, np. rycerz, tarcza, rycerz, tarcza, co będzie następne?).
To ćwiczenie spodobało mu się najbardziej.

Wszystkie karty pracy wydrukowałam STĄD, z wyjątkiem kart "r jak rycerz" i "z jak zamek", które zrobiłam sama. Jeśli chcesz, mogę Ci je wysłać. Zostaw tylko swój adres mejlowy w komentarzu :-)









0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger