środa, 29 marca 2017

Polscy rycerze

Fascynacja rycerzami trwa. Starszy Brat dostał na urodziny teczkę z dwoma rycerzykami PlayMobil i od 5 miesięcy się z nią nie rozstaje. Trzyma w niej wszystkich swoich rycerzy i całą armię zabiera wszędzie i zawsze. Nawet na wyprawy górskie, co wygląda lekko komicznie ;-)

Robiłam już mu zamek z rolek po papierze - KLIK
i zbroję z tektury - KLIK,
teraz jest już starszy i nasza wiedza o rycerzach schodzi na głębsze rejony. Syn dostał nie tak dawno książkę pt. "Polscy rycerze" i w związku z tym, że jest ostatnio czytana często, postanowiłam zrobić mu prezent w postaci tarcz jego ulubionych polskich rycerzy.

Przed Wami nasza drużyna:
1. Piotr Szafraniec herbu Starykoń
2. Spytko z Melsztyna herbu Leliwa
 3. Jakub Skarbek z Góry herbu Abdank
 4. Mikołaj Powała z Taczewa herbu Ogończyk
 5. Zawisza Czarny herbu Sulima
 6. książę Henryk IV Probus
Zachowała nam się już tylko jedna plejmobilowa tarcza, więc wpadłam na pomysł, by umieścić na niej rzep, tak, jak na tyłach tarcz i tym sposobem Syn może bawić się w kogo tylko chce, zmieniając tarcze niczym etui na telefon ;-)
 Reszta tarcz jest przytwierdzona również na rzep w teczce rycerskiej.

2 komentarze:

tygrysimy pisze...

Jestem pod wrażeniem. Przed pracą przejrzałaś chyba jakiś herbarz :)

mamozrobtosamo pisze...

;-) Wszystko znalazłam w tej jednej książce :-)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger