poniedziałek, 26 listopada 2018

Katecheza Dobrego Pasterza - przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie

Materiał do przypowieści o Dobrym Samarytaninie pokazuje się dzieciom w wieku powyżej 6 lat.
Tak wygląda mój:


 
 Za gospodę posłużył domek - karmnik kupiony na pchlim targu.
Oto mój pomysł na wykonanie drogi z kartonowego pudełka.
 Miałam w domu takiego "przydasia".
 Wielkością nadał się idealnie jako droga do Jerycha.
 Górska, spadzista droga. Przykleiłam klejem na gorąco brzegi z obu stron, tworząc spadek.
 Zależało mi jednak, żeby zamaskować brzegi pudełka. Wpadłam na pomysł, żeby zrobić imitację kamieni, tak jak to robiłam na podłodze w mysim domku.
 Przykleiłam kawałki wytłoczek po jajkach do pudełka klejem introligatorskim rozcieńczonym z wodą; następnego dnia pastelami olejnymi pomalowałam niektóre kamienie na brązowo, czarno, zielono. Puste miejsca uzupełniłam gliną, którą po tym, jak wyschła, pomalowałam gdzieniegdzie brązową farbą akrylową.
 Jestem zadowolona z efektu. Droga jest leciutka, zgrabna (co ma znaczenie, gdy nie mam stacjonarnego atrium), a jednocześnie od razu onaocznia miejsce akcji przypowieści.



8 komentarze:

Anonimowy pisze...

Niesamowity pomysł! Moje dzieci będą zachwycone
ostatnio pokazałam im Pasje Mela Gibsona i nie mogą spać,
myślę że taka odskocznia dobrze im zrobi

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Agata pisze...

:) super !

Anonimowy pisze...

Gratuluję przepięknego wykonania! Cały blog inspirujący i bardzo ciekawy!Czy mogę zapytać czym i z czego wykonasz postacie?

Anonimowy pisze...

Wycinasz

mamozrobtosamo pisze...

Bardzo dziękuję :) Te akurat figurki (niepomalowane) kupiłam w sklepie Marple. Niektóre sama wycinałam ze sklejki wyrzynarką, ale efekt był nieporównywalny ;)

Anonimowy pisze...

Dziekuje:) Naprawdę wspaniały materiał! Lubie do Was zaglądać :)

mamozrobtosamo pisze...

Baardzo mi miło! :))))

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger