wtorek, 15 września 2015

Sorter na przedmioty różnych rozmiarów

Zrobiłam prosty sorter na rozmiary. Taką baaardzo uproszczoną wersję montessoriańskich cylindrów w sam raz na wiek i możliwości Młodszej Siostry.
Tak wygląda oryginalna zabawka. Kosztuje 170 zł. 
A tak moja. Wiem, jest różnica ;)


Ale moja nie kosztuje nic. Zrobiłam ją w jakieś 10 minut, więc nie żal mi będzie, gdy się zepsuje lub dziecko straci nią zainteresowanie. Zależy mi, by efekt był prosty, w miarę estetyczny, ale bez przesady. Spędzanie czasu na dopieszczanie drobiazgów, według mnie, mija się z celem. Lepiej ten czas przeznaczyć na coś innego. Zrobienie tej zabawki jest tak proste, że dobrym pomysłem jest zaangażowanie w jej przygotowanie starszego rodzeństwa.

Jak ją zrobić?
W wieczku od opakowania po lodach wycięłam 3 okrągłe otwory. Nakleiłam papier samoprzylepny i w nim też wycięłam otwory trochę mniejsze niż w wieczku. Brzegi papieru zagięłam i przykleiłam na wewnętrznej stronie wieczka, żeby otwory nie miały ostrych brzegów.  W efekcie dziurki nie są idealnie okrągłe, ale nie o to chodzi. Koniec :)


 
Rozmiar – oczywista cecha matematyczna przedmiotów, oczywista dla dorosłego, wcale nie jest taka dla dziecka. Zdobywa ono wiedzę o rozmiarach poprzez praktykę (np. ta koszulka jest za mała, a ta za duża)
Działania, jak również obserwacje i myśli pozostawiają w mózgu ślady – tym trwalsze, im większego wysiłku umysłowego wymaga zadanie.
"Urodzony matematyk" K. Mitros

2 komentarze:

Kinia pisze...

Cześć, osobiście stworzyłam z mężęm bardzo podobną zabawkę tylko z drewnianego kuferka ;) polecam :)

mamozrobtosamo pisze...

Twoja musiała więc być bardziej profesjonalna :) Takie robione wspólnie rzeczy są najlepsze:)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger