poniedziałek, 4 lipca 2016

Biblia dla dzieci - zrób to sam

Od długiego czasu chodziła mi po głowie Biblia dla najmłodszych dzieci. Takich, jak moje, które nie potrafią czytać. Marzyło mi się coś z uproszczonym tekstem, ale ciągle trzymającym się blisko oryginału; chciałam, żeby był to Nowy Testament, bo starotestamentalnych opowiastek mamy sporo, ale nie wiem, na ile budują one relację z Bogiem... Zależało mi też, żeby były w niej niedzielne ewangelie, żeby maluch na swoim poziomie mógł uczestniczyć w tym, co my, co tydzień. Tydzień po tygodniu. "Uproszczone" teksty niedzielnych czytań od pewnego czasu piszemy sobie z gronie kilku mam. Postanowiłam pójść krok dalej i zrobić moim pociechom Biblię dla dzieci - książeczkę-kolorowankę, w której z lewej strony znajduje się uproszczony tekst niedzielnej Ewangelii (dla czterolatka, a dla dwulatki wybrane jedno zdanie), a z prawej kolorowanka odnosząca się do tekstu. Coś, co albo zabierzemy ze sobą na Mszę, albo będziemy czytać i kolorować w domu przed Mszą. Biblia dla dziecka zrobiona ze zwykłego zeszytu 32-kartkowego, gdzie dziecko może pisać i kolorować, gdzie może wracać do wcześniejszych Ewangelii, bo ma wszystko w jednym miejscu. Która jest JEGO.
Zeszyt 32-kartkowy czysty, tzn. nie w kratkę ani nie w linię okleiłam czerwonym papierem samoprzylepnym, żeby zakryć rysunek na okładce. Przykleiłam obrazek i dodałam napis wycięty z pianki dekoracyjnej.


 Tak wygląda strona z wczorajszą ewangelią. Czytaliśmy, przedstawiłam tę historię za pomocą kołków do wieszaka (zdjęcia niżej), następnie dzieci kolorowały (kwiatowa ramka z http://www.vecteezy.com/vector-art/82065-free-vector-floral-frame, kolorowanka z http://prierenfamille.com/) i wklejały strony do swojej Bibilii.

  A tak wyglądają już przygotowane na kolejne lipcowe niedziele kartki.


Aktualizacja (15.03.17)
Oto, jak wygląda nasz 1. zapełniony zeszyt kolorowany głównie przez dwulatkę:



3 komentarze:

Unknown pisze...

Basia, a "Minibiblię w obrazkach" z Dwóch Sióstr widziałaś?

mamozrobtosamo pisze...

Widziałam, ale to nie ten poziom ;)

emkawu98 pisze...

Dziękuję, dziękuję za kolejne wpisy w kategorii "katecheza"! <3

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger