wtorek, 2 lutego 2016

Rakieta z rolki po papierze


Dziś zrobiliśmy rakiety.
Polecam, bo robi się je dość szybko, z materiałów dostępnych w domu i - co najważniejsze - z niewielką pomocą poradzi sobie z zadaniem już trzylatek.
Do wykonania rakiety są potrzebne następujące rzeczy:
- rolka po papierze toaletowym
- brystol
- bibuła (ewentualnie włóczka lub cienka tasiemka) w kolorze żółtym, czerwonym i pomarańczowym) do zrobienia ognia
- bibuła (lub kolorowy papier albo farby) do obklejenia rolki
- papier kolorowy samoprzylepny
- klej
- nożyczki
- taśma samoprzylepna
- gotowe naklejki, taśmy (opcjonalnie)
- ołówek

1) Rolkę smarujemy klejem i owijamy w prostokątny kawałek bibułę. Wystające brzegi bibuły zaginamy do środka rolki.
2) Dekorujemy w dowolny sposób: my nakleiliśmy okna i obkleiliśmy kolorowymi taśmami samoprzylepnymi.
Te 2 punkty dziecko może zrobić samo. Rodzic musi jedynie wyciąć odpowiedni kawałek bibuły.
3) NOGI
Wycinamy z brystolu takie oto kształty. Miejsca zaznaczone kreseczkami lekko przeciągamy nożyczkami i zaginamy. 
 Na górnej połowie przyklejamy pasek samoprzylepnej taśmy i przyklejamy do rolki w równej odległości: po lewej i prawej stronie i z tyłu.
Tutaj syn odklejał taśmę i razem ze mną przyklejał do rolki.
4) DACH
Na brystolu odrysowałam koło od miseczki i wycięłam.
Na to przykleiłam drugie mniejsze (wycięte z samoprzylepnego papieru).
Wycięłam mniej więcej 1/3 i złożyłam w stożek, sklejając całość taśmą samoprzylepną od wewnątrz.


Nałożyłam klej na górną część rolki i nałożyłam dach. To za mała powierzchnia, żeby dach dobrze się trzymał w czasie zabawy, więc po chwili zdjęłam go i na wewnętrznej części stożka, w miejscu, gdzie widać było klej, nakleiłam pasek taśmy samoprzylepnej i ponownie założyłam dach.
Ten element akurat zrobiłam sama, bo syn już "latał" ;-)
5) OGIEŃ
3 nieduże kawałki bibułki, żółty, czerwony i pomarańczowy (nie muszą być równe - ja użyłam resztek) położyłam jeden na drugi, następnie złożyłam na pół i nacięłam w małe paseczki na wysokości mniej więcej 3/4.
Na część niepociętą nakleiłam taśmę samoprzylepną i przykleiłam do wewnętrznej strony rolki z przodu rakiety.
To również zrobiłam sama, choć spokojnie trzylatek mógłby pobawić się w nacinanie. Tyle że mój był już gdzieś między Ziemią a Marsem.
Koniec :)









1 komentarze:

proflykatowice pisze...

Tak się właśnie zaczynają piękne podróże :)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger