czwartek, 18 lutego 2016

Tablica, czyli jak nauczyć dziecko samodzielności

Zrobiłam trzyletniemu synowi tablicę samodzielności. Z podziałem na czynności, które robi rano i wieczorem. Wykorzystałam starą tablicę magnetyczną zrobioną z pianki (była dołączona do książki kucharskiej). Obrazki znalazłam w internecie i wydrukowałam.
Na razie każdego dnia rano i wieczorem stajemy przy niej razem i w nagrodę za wykonane zadanie syn przyczepia słoneczko. Mam nadzieję, że wszystkie te czynności wejdą mu w nawyk na tyle, że za jakiś czas nie potrzebna mu będzie "asystentka". A na razie cieszę się, że tablica pozytywnie go motywuje. Na wypadek, gdyby mu się znudziła za jakiś czas, mam w szufladzie przygotowane magnezy w kształcie wozów strażackich ;)


Od lewej: ścielenie łóżka (jego zadaniem jest poprawienie 2 rogów kołdry i położenie poduszek), siku na sedesie, samodzielne ubranie się, umycie zębów (po śniadaniu), krótka modlitwa i samodzielne zjedzenie śniadania.
Od lewej: mycie, przebranie w piżamę, kolacja, odłożenie zabawek na miejsce, mycie zębów, siku na sedesie, modlitwa.

2 komentarze:

Gosia w. pisze...

rewelacja :)

mamozrobtosamo pisze...

Dzięki :)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger