poniedziałek, 13 czerwca 2016

Waga z wieszaka

Zrobiliśmy wagę z wieszaka. Świetna edukacyjna rzecz dla starszych, którzy namacalnie poznają, co to znaczy cięższe, lżejsze, więcej, mniej. Rewelacyjna alternatywa dla babek z piasku dla młodszych.
Naszą wagę umieściłam w piaskownicy (taki czas). W sezonie jesienno-zimowym równie dobrze sprawdzi się w domu, przytwierdzona do ściany (w tej roli wystarczy sam wieszak zaczepiony na klamce od drzwi). Wtedy można do niej wrzucać kamyki, kasztany, itp.
Wykorzystałam:
- belkę, która była elementem piaskownicy (tworzyła nigdy niewykorzystany przez nas daszek piaskownicy);
- wieszak
- 2 miseczki/wiaderka - powinny być identyczne, ale akurat takich nie miałam
- patyczek
- drucik kreatywny (zamiast patyczka i drucika może być gwóźdż przybity bezpośrednio do belki)
- nożyczki
- sznurek
- słoik
Nasza belka miała wywiercone już dziurki. Włożyłam więc do jednej z nich patyczek, z dwóch stron okręciłam go patyczkiem kreatywnym, żeby nie wypadał.
W miskach zrobiłam nożyczkami dziurki i przełożyłam przez nie sznurek, robiąc uchwyty.
Belkę włożyłam do dużego słoika, wsypałam do środka piasek i całość zasypaliśmy piaskiem. Docelowo, zamierzam przywiercić konstrukcję do ścianki piaskownicy, żeby była stabilna. Na razie nie było silnego wiatru, więc taka prowizorka wystarcza :)
Voila!
I gdy wydawało mi się, że no już lepiej być nie może, Starszy Brat przyniósł uchwyt do wiszącej doniczki, którą się bawił wcześniej, ja wyszukałam drugą i tym samym udoskonalił całość.




1 komentarze:

Unknown pisze...

Bardzo ciekawy pomysł.

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger