poniedziałek, 3 października 2016

Mato-mapa, mapo-mata

Oto prezent urodzinowy dla dzieci. Wspólny. Na tyle duży, że oboje spokojnie się na nim zmieszczą. Wspólny, bo przestawiamy się w tym roku na opcję minimalistyczną i zamierzamy funkcjonować z jedynie taką liczbą rzeczy, które zmieszczą się w dużym samochodzie z dokładką.
Bardzo podobają mi się takie spersonalizowane prezenty dla dzieci, robione ręcznie, specjalnie dla nich i pod nich. Z serca.
Ta filcowa mata pełni dodatkową edukacyjną funkcję - uczy mapy. Odwzorowałam na niej mapę naszej okolicy. Jest więc i nasz blok, parking, i plac zabaw, i "Groszek", i plac budowy po drugiej stronie ulicy.
Oczywiście w wersji uproszczonej i schematycznej - ulice w realu nie są pod kątem prostym.
Dopiero, gdy ją zrobiłam, uświadomiłam sobie, w jak ciekawej - z punktu widzenia czterolatka - okolicy mieszkamy.


Jest plac budowy. Plac zabaw. Stacja benzynowa.

Stacja kolejowa. Nie robiłam już filcowych torów, bo świetnie pasują nasze drewniane.
Nasza ulica. Jasno widać, gdzie mieszkamy:)
 Jest na tej mato-mapie kilka przekłamań - szpital w rzeczywistości znajduje się trochę dalej, ale z wiadomych względów chciałam, żeby się tu znalazł. Tak samo jak komisariat i remiza strażacka.
Dodatkowym plusem jest to, że jest miękka i cieplutka (uszyłam ją na grubym 3-milimetrowym filcu) i można ją zwinąć w podręczny rulon.
Wszystko wykonane jest z filcu przyklejonego dwustronną taśmą.

A oto inne moje ręcznie robione prezenty dla dzieci:
http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2016/07/ksiazeczka-sensoryczno-edukacyjna-quiet.html
http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2016/04/na-dzien-dziecka-zamek-rycerski-z.html
http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2015/05/na-dzien-dziecka-dla-niemowlecia-mobil.html
http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2016/02/chmurka-z-teczowymi-kroplami-dekoracja.html
http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2015/11/mikoajki-2015-paleta-malarska-z.html



2 komentarze:

tygrysimy pisze...

Jestem pod wrażeniem maty, jak i innych pomysłów na blogu. Cieszę się do Was trafiłam i z pewnością zostanę na dłużej. Bardzo podoba mi się pomysł na odwzorowanie okolicy. I świetny pomysł z taśmą dwustronną. Szycie tego wszystkiego zajęłoby sporo czasu. Już wiem, jaki będzie mój kolejny projekt. Dziękuję za inspirację. Mam pytanie, jakie wymiary ma mata.
Pozdrawiam

mamozrobtosamo pisze...

Bardzo się cieszę, że zainspirowałam:) Mata ma wymiary ok. metr na półtora. Taśmę polecam - przyspiesza sprawę i teraz, po miesiącu zabawy na macie, mogę śmiało stwierdzić, że trzyma filc lepiej niż kleje, którymi przyklejałam pierwsze elementy. Pozdrawiam i zapraszam!:)

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Mamo, ZRÓB TO SAMo. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger